Ötletek önmagad elfogadásához és szeretetéhez

2014.09.12. 12:46 :: Veres Kriszti

Ötletek önmagad elfogadásához és szeretetéhez

 

 

2992_1355786376.jpg

 

Szeretnék megosztani veletek néhány módszert, amit én az utam során megtapasztaltam és számomra sokat segített ahhoz, hogy elhagyjam a fájdalomkilókat, az evéskényszert, hogy kigyógyuljak a betegségből, hogy egy sokkal kiegyensúlyozottabb és harmonikusabb életet éljek.

Igyekeztem csokorba szedni, de természetesen ezeken kívül is még számtalan lehetőség van, de azt gondolom, hogy ezekből már bőven lehet csemegézni.

Természetesen csak azok kezdjenek hozzá, akik elfogadják azt, hogy ez egy folyamat, és ahogy a negatív szokások, felesleges kilók kialakultak, ez a változás sem két nap alatt történik meg. De ha mindig az előző héthez, hónaphoz viszonyítod az állapotodat, hozzáállásodat, és tényleg beleteszed a munkát, akkor látni és érezni fogod áldásos hatását.

1)

Egy előző cikkben megosztottam a formatív kérdésekről néhány sort. 

Találj minden napra magadnak egy mondatot, amit amikor csak eszedbe jut a nap folyamán elmondod kérdés formájában. Ez olyan mondat, amit el szeretnél érni. Bővebben van szó róla a videóban.

 

2)

Most éppen aktuális egy Boldogságprogram, ami 2014. szept. 1-én indult. Napi feladatok vannak. 10 hónapig tart és ha komolyan veszed és kitöltöd a kérdéseket, elvégzed a feladatokat biztos, hogy a végén egy más képet látsz magadról és másokról is.

 

 

images (5).jpg

3)

Én évek óta hallgatok HANGANYAGOKAT és azt tapasztalom, hogy nem csak megértést ad egy-egy témával kapcsolatban, hanem emeli a rezgésszintedet, ami az egyik kulcsa a változásnak. Ha erre folyamatosan figyelsz, napi szokásoddá teszed, érzed majd hogyan változik a nézőpontod érzéseid szituációkkal, környezeteddel kapcsolatban.

Nézd meg hogy hova tudod a napodba beiktatni valamilyen tevékenység közben:főzés, házimunka, vezetés, utazás, stb...

       a)  Pál Feri hanganyag    (15 évnyi anyag van letölthető formában, az egész életet átölelő témakörben )

       b) Eckhart Tolle -Új Föld hanganyag ( Több részes anyag, érdemes letölteni, itt tudsz belenézni )

       c) Számtalan hanganyag és előadás letölthető az oldalról. Itt bőven találsz a számodra megfelelőt. Hidd el, hogy ott lesz benne a Neked szóló mondat mindben.

 

4) 

Én, amikor először találkoztam BYRON KATIE  gondolataival, az a mai napig előttem van. Nagyon mély hatással volt rám és a most is van olyan AHA élményem a 4 kérdés használata során, ami által megértek valamit, másképp látok és érzek emberek és szituációk iránt.

Sok információ van a munkájáról a neten. Megosztok néhányat, amit tudsz használni.

Van egy rövid kivonat a 4 kérdés című könyvből, amely érthetően elmagyarázza, hogyan zajlik az önmunka. Már csak a Te őszinteséged kell a válaszokhoz. :) 

Ezen az oldalon sok-sok infó van a témával kapcsolatban.

Vannak videók a youtubeon.

Mi is az a tükör? Ez egy nagy szembesülés.

 

5)

 A meditációban közelebb kerülhetünk magunkhoz, ahhoz a belső énhez, akik valójában vagyunk. Egy pihenés, feltöltődés az elmének. Némi gyakorlás után, ha már az elme elcsendesedett, szemlélővé válunk magunk számára, kívülről látjuk a történéseket, megpihen az egó és csak a tiszta érzékelés marad.

Ehhez nem kell mást tenned, mint elkezdeni hallgatni a meditációkat és közben igyekezni elérni, hogy gondolat nélkül maradj közben. Nem baj, ha nem sikerül rögtön. Légy türelmes és ítéletmentes. Ne foglalkozz a feljövő gondolattal, hagyd továbbmenni minden bírálat nélkül. Csak jönnek és mennek. Egyszer csak nem jönnek.

Találd meg a számodra kedves meditációkat, amiket használsz. Ezen az oldalon válogathatsz kedvedre.

De a youtubeon is van néhány. Én nagyon szeretem a belső gyermek meditációkat.

 

6)

JELENLÉT gyakorlása

Mit jelent ez?

Folyamatosan jelen vagyok, megélem a pillanatot, szabadságot érzek, figyelmem középpontjában a megtapasztalás áll ítélkezés, minősítés nélkül.

A jelenlét által elfogadóbbá, nyitottabbá válsz, könnyebben tudod irányítani a gondolataidat, egyre jobban tudod kívülről szemlélni a világot, egyre kevésbé ítélkezel és minősítesz. Ez által sokkal könnyedebbé válik az életed.

Bármikor gyakorolhatod, csak annyi a feladat, hogy ameddig csak tudod arra figyelj amit csinálsz. Ne legyenek más gondolatok a fejedben. Ez könnyűnek hangzik, de ne aggódj, ha kezdésképpen 1 percig sem sikerül. A feladat csak gyakorolni bírálat nélkül. Tekintsd játéknak!

 

7)

Én az önszeretethez sorolnám a MOZGÁST is, ha megtalálja valaki azt a formáját, ami örömet okoz a számára. akkor mindenképpen önmagáért teszi. Mind a testéért, mind a lelkéért. Úgyhogy kívánom, hogy találd meg azt a sportot ami számodra kedves és örömteli.

 

önszeretet.jpg

 

 

Tudom, hogy így felsorolva sokan reagálhatnak úgy, hogy ez mind szép, de hova szúrjam be ezeket az egyébként is zsúfolt napirendembe. 

Azt gondolom, hogy ha változni szeretnél, akkor a napi szokásokon kell elsősorban változtatni. Ezt csak TE tudod megtenni. Ezek 10-10 percek naponta és néhány közülük más tevékenység mellett végezhető. Ez csak némi logisztika kérdése, hogy hova igazítod be. 

De az is lehet, hogy valamiről le kell mondani és a helyett csinálni, ezt gondold át, hogy mi a következménye ha azt csinálod amit eddig és mi annak, ha változtatsz apróságokon a mindennapjaidban. 

Másrészt, ha napi fél óra sincs magadra, akkor hol vagy az életedben? Akkor kell igazán ezeket elkezdeni szerintem.

Lehet, hogy ezek a sorok néhány emberből ellenszenvet váltanak ki, de bátran írom le, mert én sem úgy csináltam, hogy más dolgom nem volt csak magammal foglalkozni. Nem ecsetelem részletesen az akkori napjaimat- és még van, hogy most is előfordul egy-egy ilyen nap - csak annyit, hogy egyedül neveltem a 2 kisfiamat, ovi- suli gyerekek, munkahelyre én, edzésre rohanás suli után, haza, némi foglalkozás, közben főzés, lefektetés, és után következhetett a magammal foglalkozás, (fejlődés, sport, stb..), némi alvás és másnap újra. 

Ezt hogy lehet megcsinálni?

Komoly logisztikával, papírral tollal, jegyzetfüzettel. Hét elején megírtam a tevékenységek listáját, mikor melyik fél órában mit tudok becsúsztatni. Természetesen folyamatosan átrendeződött ez, de volt egy terv. Majd ha valami kimaradt, választanom kellett, megnéztem, hogy mi a fontosabb számomra. 

Ez az időszak megtanított nagyon sok mindenre. Hálás vagyok érte, és a mai napig alkalmazom. Írom a vásárlási listát, írom a felbukkanó gondolataimat,ötleteket, amik még jól jöhetnek, bárhol vagyok. Írom a másnapi teendőket. Megtervezem a heti menüt. Mindezt akkor ha van valahol szabad vagy másra nem használható 10 percem.

 

Csak a szokásainkat kell megváltoztatni és ez által változik az életünk.

 

 

Életmódunkra szokásainknak nagyobb hatalmuk van életelveinknél, mert a szokás eleven életelv, amely hússá-vérré vált. Életelveinket megjavítani, az semmi: annyi, mint könyv címét megváltoztatni. Szokásainkat megváltoztatni, az minden, mert ezzel az élet velejére hatunk. Az élet csak szokásokszövedéke.

 /Henri-Frédéric-Amiel/

 

 

 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mindegydieta.blog.hu/api/trackback/id/tr716691457

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása